Pucuk Pegaga

Followers

Riki Riki

My photo
putrajaya, Malaysia
kita mulakan dengan kalam allah yang maha pemurah lagi maha pengasih.....

Total Pageviews

Daily Calendar

There was an error in this gadget

Sunday, 8 April 2012

SEDAP JUGA BILA SKALI SKALA TERJUMPA MKANAN CAM GINI ENAK DI KOTA RAYA..

PULUT PANGGANG--
 SEDARA NI LAA NASI DAGANG GULAI IKAN TONGKOL "AYE" PEKENA YANG NI MEMANG XINGAT BINI LALU SEBELAH......
 NI PULAK NASI "TUMPANG" LALU DIBERI NAMA...NASI NI ORG SKRG JARG PNDAI BUAT..KALO NK CARI KNA P PASAR SITI KHATIJAH TP BELAH PAGI.MEMG ADA ORG JUAL...TU YANG KAUWWWW...
 LAK SAM NIII MENGGHAIRAHKAN PERSENYAWAAN DIRIKU BILA MEMANDANGNYA...!!!

perlu di PIKIR PIKIR KAN SEMUA...


Jalan-Jalan Carik Barang,Jumpa Benda Ni



Aku tau tu barangan bayi.

Tapi aku rasa tagline tu sesuai juga digunakan dekat 
produk kopi jantan,kacip fatimah,makjun dan ubat kuat lelaki
yang berlambak2 di pasaran.

Mungkin tagline tu yang versatile...
atau otak aku yang pikir bukan2...

copy paste..hahah...

gambar malam abpbh2011
Layankan 13 lagi gambar sekitar malam ABPBH2011 dengan membaca entri ini sepenuhnya. Sekiranya berminat untuk membaca komen yang menarik mengenai majlis ini, boleh ke Facebook BeautifulNara.
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011
gambar malam abpbh2011

comel pom


(TAHNIAH)Natasha Hudson Kini Sudah Bertudung

Seiring dengan perkhabaran gembira pernikahan Natasha Hudson dan Khalid Kamal pada 15 April ini, kini ada satu lagi berita gembira untuk peminat Natasha Hudson. Natasha Hudson kini sudah pun mengambil keputusan untuk bertudung. Keputusan ini telah pun dibuat semasa Natasha Hudson mengerjakan umrah baru-baru ini.
gambar natasha hudson bertudung
Jutaan tahniah Abang Nara ucapkan kepada Natasha Hudson dengan keputusan untuk memakai tudung ini. Berkata kepada wartawan portal GUA, keputusan ini diambil tanpa desakan daripada sesiapa. Keputusan ini diambil kerana pintu hatinya telah terbuka. Kata Natasha:-
Memang ramai kawan-kawan yang tidak sangka dengan perubahan saya ini. Begitu juga dengan keluarga. Namun, mereka semua gembira untuk saya dan memberikan sokongan. Carleed juga gembira dengan imej baru ini. Saya akan teruskan karier lakonan dan nyanyian seperti biasa kerana saya tidak menganggap pemakaian hijab sebagai satu masalah besar. Kalau Yuna boleh melakukannya, saya juga boleh. Saya percaya perjalanan hidup kita ditentukan oleh Allah. Buat masa ini saya gembira dengan perubahan ini dan mendoakan ia berkekalan.
gambar natasha hudson bertudung
Abang Nara ingin mengucapkan tahniah kepada Natasha Hudson menerusi Twitter, namun Abang Nara dapati akaun Twitter Natasha Hudson tidak lagi aktif. Apa pun jutaan tahniah atas pernikahan yang bakal berlangsung dan atas hijrah ini.

mari kerja dengan saya bukn untk saya....katanya laa...

April 08, 2012

Sebuah Lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional


Kepada semua pendatang asing yang inginkan kewarganegaraan Malaysia, sekarang adalah waktu yang sangat sesuai untuk anda memohon taraf warganegara daripada Kerajaan Malaysia.

Tetapi harus diingatkan, warga asing yang ingin menjadi warganegara Malaysia mestilah bersetuju dengan beberapa perkara yang melibatkan hak kewarganegaraan Malaysia. Anda masih akan diberikan hak untuk mengundi memilih kerajaan tetapi anda mestilah bersetuju untuk memilih kerajaan Barisan Nasional sahaja. Ini akan dijadikan satu syarat penting sebelum anda diberikan hak kewarganegaraan Malaysia.

Peluang ini dibuka kepada semua warga asing yang mahu jadi rakyat Malaysia. Siapa cepat dia dapat. Jangan jadi seperti kacang lupakan kulit seperti sesetengah warganegara Malaysia yang menyokong pembangkang, mereka ni golongan yang mudah lupa asal-usul. Kita semua sudah sedia maklum, Malaysia ini Barisan Nasional yang punya, Abah orang  BN yang punya dan anak cucu cicit orang BN yang punya.

Ini adalah sebuah lagi projek kerajaan Barisan Nasional untuk membantu rakyat Malaysia khasnya orang Melayu.

mari kerja dengan saya bukn untk saya....katanya laa...

April 08, 2012

Sebuah Lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional


Kepada semua pendatang asing yang inginkan kewarganegaraan Malaysia, sekarang adalah waktu yang sangat sesuai untuk anda memohon taraf warganegara daripada Kerajaan Malaysia.

Tetapi harus diingatkan, warga asing yang ingin menjadi warganegara Malaysia mestilah bersetuju dengan beberapa perkara yang melibatkan hak kewarganegaraan Malaysia. Anda masih akan diberikan hak untuk mengundi memilih kerajaan tetapi anda mestilah bersetuju untuk memilih kerajaan Barisan Nasional sahaja. Ini akan dijadikan satu syarat penting sebelum anda diberikan hak kewarganegaraan Malaysia.

Peluang ini dibuka kepada semua warga asing yang mahu jadi rakyat Malaysia. Siapa cepat dia dapat. Jangan jadi seperti kacang lupakan kulit seperti sesetengah warganegara Malaysia yang menyokong pembangkang, mereka ni golongan yang mudah lupa asal-usul. Kita semua sudah sedia maklum, Malaysia ini Barisan Nasional yang punya, Abah orang  BN yang punya dan anak cucu cicit orang BN yang punya.

Ini adalah sebuah lagi projek kerajaan Barisan Nasional untuk membantu rakyat Malaysia khasnya orang Melayu.

UNTUK MAK BAPAK MODEN

nama moden untuk diberikan kepada anak anda

zaman sekarang ni adalah zaman dimana semua orang berusaha untuk memberikan nama yang stylo kepada anak-anak.. nama seperti ali, abu, awang, dan rafe'ah sudah dianggap kuno mungkin kerana sesetengah ibubapa menganggap nama-nama itu bakal memalukan anak mereka sekiranya anak mereka menyertai program realiti seperti akademi fantasia mahupun rajalawak.. memang tidak dinafikan, nama seseorang memainkan peranan penting dalam membentuk keyakinan diri..

rasa nk pkai NISSAN TEANA....


Aaron Aziz Bintang Paling Popular ABPBH2011 :)


GENTING HIGHLANDS: Hero filem Ombak Rindu, Aaron Aziz, 36, menepati ramalan apabila dinobatkan Bintang Paling Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011 (ABPBH2011) yang berlangsung di Arena of Stars Genting Highlands, malam tadi.




Kemenangan Aaron sekali gus mengenepikan pemenang tahun lalu juga pelakon Shaheizy Sam serta tiga lagi finalis dengan undian tertinggi, Zizan Razak, Maya Karin dan Najwa Latiff.



Lima tahun tercalon sebagai calon Top 5 untuk kategori Pelakon Lelaki TV Popular, namun kemuncak kerjaya Aaron dilihat begitu ketara sejak tahun lalu.




Nora Elena, drama bersiri di TV3 yang sebenarnya menjulang nama Aaron sebelum mencipta fenomena menerusi filem Ombak Rindu arahan Osman Ali.



Melalui filem ‘box office’ berkenaan, bapa kepada tiga cahaya mata itu berganding dengan pelakon wanita hebat, Maya Karin dan Lisa Surihani.







Pelakon kacak kelahiran Singapura itu mencatat kemenangan berganda malam tadi apabila mengungguli kategori Pelakon Filem Lelaki Popular. Bagaimanapun, Aaron terpaksa akur di tangan Fizz Fairuz menerusi kategori Pelakon TV Lelaki Popular.



Kemenangan Aaron membolehkannya membawa pulang kereta Nissan Teana V6 2.5L (Premium)




rasa nk pkai NISSAN TEANA....


(14 GAMBAR)Sekitar Malam ABPBH2011 Part I

Nah layankan terlebih dahulu 14 keping gambar secara random sekitar malam Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian 2011. Untuk makluman, anugerah kali ini merupakan anugerah kali ke 25. Sudah tahap jubli perak.
gambar malam abpbh2011
Layankan 13 lagi gambar sekitar malam ABPBH2011 dengan membaca entri ini sepenuhnya. Sekiranya berminat untuk membaca komen yang menarik mengenai majlis ini, boleh ke Facebook BeautifulNara.

terbaek la....tp zizian kalah..hahaha

Aaron Aziz Rangkul Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian 2011

Jutaan tahniah diucapkan kepada Aaron Aziz yang telah merangkul Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian 2011 sebentar tadi. Daripada 4 kategori yang dipertandingkan, Aaron Aziz berjaya mengungguli 3 kategori. Agak kecewa kerana Aaron Aziz telah berjanji untuk berlari hanya dengan boxer sekiranya memenangi keempat-empat kategori.
aaron aziz bintang paling popular abpbh2011
Sekali lagi tahniah kepada Aaron Aziz. Keputusan penuh ABPBH2011 di bawah untuk tatapan anda.
1. Artis berkumpulan/duo popular – Jacqlyn Victor/Ning Baizura/Shila Amzah
2. Artis Baru Wanita Popular – Tasha Shilla
3. Penyampai Radio Lelaki Popular – Faizal Ismail
4. Artis Komedi Wanita Popular – Didie Alias
5. Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat – Dato’ Sheila Majid
6. Pengacara TV Lelaki Popular – Zizan Raja Lawak
7. Artis Baru Lelaki Popular – Johan As’ari
8. Pelakon TV Lelaki Popular – Fizz Fairuz. Di manakah pengundi Aaron Aziz?
9. Penyampai Radio Wanita Popular – Farah Fauzana
10. Pengacara TV Wanita Popular – Farah Fauzana
11. Artis Komedi Lelaki Popular – Johan Raja Lawak
12. Anugerah Seri Perak – Dato’ Siti Nurhaliza
13. Penyanyi Lelaki Popular – Hafiz
14. Pelakon Filem Lelaki Popular – Aaron Aziz
15. Pelakon TV Wanita Popular – Fasha Sandha
16. Pelakon Filem Wanita Popular – Maya Karin
17. Penyanyi Wanita Popular – Yuna
13. Bintang Paling Popular ABPBH2011 – Aaron Aziz

Friday, 6 April 2012

mau kongsi citer sikt kat sini...haha

Kisah ni terjadi di sebuah kem tentera. Sepasukan penembak tepat sedang berlatih di lapang sasar. Salah seorang dari ahli pasukan tersebut, ada la sorang penembak yang paling lemah. Dari 10 tembakan yang dibuat, sekali pun tak kena sasaran.
“Satu pun tak kena??? Argghhh!!! tension aku, apa nak jadi dengan kau ni???”, sergah Kapten pasukan.
“Sorry tuann!!! tersasar tuan!!!” balas penembak tu.
“Takpe… takpe… saya akan dekatkan sikit sasaran tu ke jarak 5 meter, kalau tak kena jugak, dipersilakanlah untuk beramboss!!”
Tapi yg sedih, sama jugak keputusannya, habuk pun tak kena, dengan muka selamba, penembak tu pun meminta maaf “Sorry tuann!!!! tersasar lagi tuan!!!”.
Kapten yang dah hot tahap megi hot cup tu pun menyergah “Kalau macam ni baik kau pergi mamposs!!!. Pergi belakang berek tu dan bedil kepala kau sekarang jugakkk!!”
Kerana patuh dengan arahan, penembak tersebut pun pergi ke belakang berek. Kemudian terdengar bunyi tembakan dilepaskan. Seketika kemudian penembak tadi pun keluar lalu menuju ke arah tuannya.
“Sorry tuannn!!!!! tersasar lagi tuannnn!!!!!”

 nasib badan rezeki melayan........



 ciri ciri jantan terhangat


http://kelantanfa.com/category/tan-sri-annuar-musa/

Thursday, 5 April 2012

nasib Si annuar musa

jangan sesekali melawan titah baginda.....
anuar ke annuar ke...nama yang bahaya

niat DI HATI

raso nk blajar tp masa xcukup skrg ni....

5/april/2012 jam 3.00 petang
mood mari rasa nk buat blog...
lalu buat la blog dengn bantuan geng2 opis..hahah
akhirnya dapt jgk ak siapkn blog ak sendri dengan nama PUCUK PEGAGA RANTING KAYU.
tp ISI nya masih dalam pembikinan...tgu laaa mari idea yg menarik malam ni ..
ak akn sembahkan dalam blog aku ni......................
chouuuuuuuwwww

Wednesday, 4 April 2012

Khutbah Terakhir Nabi Muhammad S.A.W.

Kutbah ini disampaikan pada 9 Zulhijah Tahun 10 Hijrah di Lembah Uranah, Gunung Arafah.
bismillah
Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan. Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kata ku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir di sini pada hari ini.
Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap muslim sebagai amanah suci.
Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak.
Jangan kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi.
Ingatlah bahawa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan di atas segala amalan kamu.
Allah telah mengharamkan riba, oleh itu segala urusan yang melibatkan riba dibatalkan mulai sekarang.
Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.
Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutinya dalam perkara-perkara kecil.
Wahai manusia, sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu, mereka juga mempunyai hak di atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka keatas kamu maka mereka juga berhak untuk diberi makan dan pakaian dalam suasana kasih sayang.
Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik, berlemah lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai ke dalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.
Wahai manusia, dengarkanlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini, sembahlah Allah, dirikanlah sembahyang lima kali sehari, berpuasalah di bulan Ramadan!, dan tunaikan zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah ibadat haji sekiranya kamu mampu.
Ketahuilah bahawa setiap muslim adalah saudara kepada muslim yang lain. Kamu semua adalah sama, tidak seorangpun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam taqwa dan beramal soleh.
Ingatlah bahawa kamu akan mengadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggungjawabkan diatas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku.
Wahai manusia, tidak akan ada lagi Nabi dan Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru.
Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kata ku yang telah aku sampaikan kepada kamu.
Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al Quran dan Sunnah ku.
Hendaknya orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula kepada orang lain semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dari ku.
Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya telah ku sampaikan risalah Mu kepada hamba-hambaMU.

Posted in Pesanan Nabi SAW | 1 Comment

layannzzzz